piątek, 27 października 2017

Zasada programowania i typy danych

Kilka podstawowych zasad programowania:
Zasada 1. 
Należy stosować zrozumiałe nazwy zmiennych. W nazewnictwie zmiennych należy przestrzegać norm danego języka.
Zasada 2. 
Warto zarezerwować pewne nazwy na zmienne używane wielokrotnie np. sterujące pętlami i,j; elementy zbiorów, liczby - a,x,liczba; liczba elementów w zbiorze - n,m.
Zasada 3. 
Dobrze jest sporządzić listy używanych zmiennych. Niektóre języki programowania obligują do sporządzenia takich list.
Zasada 4. 
Należy podzielić program  ma podprogramy realizujące mniejsze fragmenty zadania, zwłaszcza w złożonych problemach.
Zasada 5. 
Trzeba dbać o przejrzystość tekstu programu i zachowywać czytelność jego struktury.
Zasada 6. 
Należy pisać programy odporne na błędy użytkowników. Program powinien instruować swojego użytkownika o działaniach, jakie musi on podejmować oraz wyświetlać komunikaty dotyczące oczekiwanego rodzaju danych. Trzeba zabezpieczać program przed błędem typu zmiennych lub przed wprowadzeniem błędnych danych.

Typy danych w C++ :

  • typy proste
    • porządkowe (m.in. całkowity, logiczny, znakowy, wyliczeniowy)
  • typy pochodne
    • tablice
    • struktury
    • unie
  • typy wslaźnikowe
  • typy obiektowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz